Věříme v jiný způsob řízení
567 309 136

GORDIC a Česká spořitelna stvrdily memorandem spolupráci na konceptu chytrých měst

Praha 10. 4. 2018 Praha – Více než polovina českých měst a obcí má nyní možnost nabídnout svým občanům, aby platili poplatky za městský odpad, parkovací stání nebo psy elektronicky. Umožňuje to spolupráce společnosti GORDIC s Českou spořitelnou. Obě firmy uzavřely 5. 4. 2018 memorandum o spolupráci na konceptu chytrých měst a regionů.
GORDIC a Česká spořitelna v dokumentu vyjadřují vůli sdílet své zkušenosti nabyté v již realizovaných projektech a přispět tak k rozvoji online služeb poskytovaných veřejným sektorem. „Jako zástupci největší municipální banky v České republice vnímáme veliký potenciál aplikovaných moderních technologií ve veřejné správě. Spojením know-how obou partnerů lze dosáhnout řady praktických řešení, která zjednoduší život občanům a zároveň ušetří čas a náklady úřadům,“ nastínil vizi spolupráce ředitel Veřejného a neziskového sektoru České spořitelny Milan Hašek, který memorandum podepsal spolu s generálním ředitelem společnosti GORDIC Jaromírem Řezáčem.

Kooperace obou firem odstartovala v loňském roce projektem e-faktura. Toto řešení umožňuje občanům komfortní způsob platby poplatků za odpad, parkovací stání atd. prostřednictvím internetového bankovnictví, a to díky jeho propojení s informačním systémem GINIS. Pilotní projekt města Tábor prokázal, že lidé hradí městské poplatky rychleji a ochotněji, pokud předpis dostanou elektronicky a pouze ho jednoduše autorizují. Řešení v těchto týdnech spouští také magistrát v Prostějově a testuje ho řada dalších měst.

Druhou aktuální oblastí spolupráce je realizace plateb pomocí Portálu občana GINIS a jeho integrace s platební bránou České spořitelny GPwebpay. Ta umožňuje občanům platit za elektronické služby samospráv kartou, tedy stejným způsobem, jako jsou zvyklí při nákupu jízdenek či elektroniky v e-shopech. „Jsem přesvědčen, že v České republice mají lidé online služby rádi a rádi by je využívali i ve styku s úřady. Jen je třeba jim dát příležitost. Prostřednictvím našeho portálu občana se mohou přihlásit a vyřídit mnoho věcí z domova, včetně zaplacení platební kartou nebo mobilní aplikací,“ uvedl Jaromír Řezáč.

Memorandum společnosti podepsaly na následující dva roky a jeho součástí je i příslib společných marketingových a obchodních aktivit.

Fotogalerie

Zprávy GORDIC

Zobrazení dle typu:
  • Aktualizace software
  • Metodologie
  • Zprávy vlastní
  • Zprávy cizí
  • Řešení
Potvrdit výběr