Věříme v jiný způsob řízení
567 309 136

GORDIC: Žádosti o kotlíkové dotace v Karlovarském kraji bez front

Praha 31. 8. 2017 – Obyvatelé Karlovarského kraje mohli včera jako první v republice využít formuláře Portálu občana k podávání online žádostí o tzv. kotlíkové dotace z Operačního programu Životní prostředí. Díky řešení zvolenému krajským úřadem si tak ušetřili čas, který by jinak strávili v mnohahodinové frontě. Během první vteřiny od spuštění přijímání žádostí se zúčastnilo 60 žadatelů.
Největším problémem při udělování atraktivních dotací je v posledních měsících samotné fyzické podávání žádosti. Velký zájem o příspěvky na pořízení nových kotlů ze strany krajských úřadů v předchozích případech znamenal, že se začaly u příslušných úřadů tvořit fronty zájemců, v nichž lidé trávili dny i noci. Celou situaci mnohdy ještě vyostřilo doručování žádostí prostřednictvím kurýrů, kteří často celou frontu předběhli.

Tomu se rozhodl předejít Karlovarský kraj a zpřístupnil podávání žádostí elektronickou cestou prostřednictvím Portálu občana společnosti GORDIC. Lidé si mohli svou žádost v klidu ještě před spuštěním příjmu žádostí vyplnit a na dotačním portálu kraje využít možnost předregistrace. Příjem online žádostí pak byl zahájen 30. srpna ve 14:00. Jen za první hodinu se ho zúčastnilo přes 300 žadatelů, z toho za první vteřinu 60. Systém transparentně zajistil jejich pořadí.

kotlik2.jpg

 „Jsme rádi, že náš Portál občana obstál v této zatěžkávací zkoušce a ulehčil občanům podání žádosti elektronickou cestou,“ uvedl Vladimír Přech, marketingový ředitel společnosti GORDIC. „Je vždy potěšující vidět, že naše technologie ve spolupráci s klientem šetří občanům čas a náklady. Naše aplikace je připravena jak na online řešení životních situací, tak například na úhrady poplatků, proto věřím, že podobných elektronických služeb bude přibývat.“

K hladkému průběhu příjmu žádostí přispěly i zátěžové testy, které probíhaly od 26. července 2017. Ty odhalily problémy, které by mohly nastat při vyplňování a hromadném podávání žádostí online. Celkem se jich před spuštěním muselo odladit kolem čtyřiceti.

Portál občana
Portál občana umožňuje občanům a institucím vyřizovat si své záležitosti pohodlně z prostředí domova nebo kanceláře přes počítač, notebook nebo mobil. Představuje základ pro poskytování elektronických služeb města občanům s možností autorizace. Města či kraje ho v současné době využívají jako nástroj pro řešení životních situací prostřednictvím formulářů nebo pro správu pohledávek.
 
GORDIC spol. s r. o.
GORDIC je přední český tvůrce a dodavatel informačních systémů. Jeho systémy využívá více než 6 000 organizací a firem (vč. ministerstev a organizací veřejné správy). Tato rodinná firma na trhu působí již 24 let a poskytuje řešení v oblasti informačních systémů, kybernetické bezpečnosti a internetu věcí. GORDIC je mimo jiné distributorem technologií pro chytré budovy prostřednictvím své dceřiné společnosti HDL Automation s. r. o.
 

Zprávy GORDIC

Zobrazení dle typu:
  • Aktualizace software
  • Metodologie
  • Zprávy vlastní
  • Zprávy cizí
  • Řešení
Potvrdit výběr