Online webinář na téma změny spotřebitelského chování

2 min čtení

30. 3. 2021

Dnes a denně slýcháme, že nás Covid-19 ovlivňuje na každém kroku. Podle odborníků se odrazil také na změně spotřebitelského chování v České republice. Právě tomuto tématu se věnoval online webinář organizovaný Podnikatelskou platformou Helas.

Online diskuze byla rozdělena do tří sekcí, kde se prvního slova ujala Lenka Harmon, zakladatelka a majitelka české butikové výzkumky HARMON research. Představila unikátní průzkum trhu mezi majiteli, řediteli firem a nejvyšším top managementem. Výsledky jsou překvapivé. Rok 2020 měnil osobní, ale i podnikatelské životy jak na běžícím páse. Vznikly nové motivace, chceme být zdravější a spokojenější. Až 40 % firem očekává zhoršení obchodní/podnikatelské situace. Dále v minulém roce zanikalo přes 16 tisíc společností, což je nejvíc v historii Česka a vzniklo nejméně firem za posledních 6 let.

Druhá část webináře byla věnována unikátní analýze napříč databází 100 firem, jejichž zástupci zodpovídali na 13 ,,covidových otázek.‘‘ Mezi nimi byl například dotaz na současnou atmosféru mezi zákazníky či zda firmy musely přistoupit k propouštění svých zaměstnanců. Další otázky včetně odpovědí budou zveřejněny na Helas Byznys News.

Závěr patřil 9 TOP podnikatelům, kteří se svěřili a předali své zkušenosti posluchačům v živé diskusi.

Jeden ze zúčastněných, jednatel firmy Oxalis Petr Zelík zdůraznil: ,,Ve firmě zůstáváme nadále optimističtí a přizpůsobujeme se maximálně rychle novým podmínkám. Prodej založený na kamenných prodejnách byl lusknutím prstu převrácen do online prostředí, což jsme plánovali v časovém horizontu pěti let.‘‘
Za společnost Gordic vystoupil Marek Řezáč pohledem ředitele pro strategický rozvoj: „Současná situace dává firmě obrovskou příležitost, která se už nikdy nebude opakovat. Na konci každé krize stojí vítězové a poražení. Uchopit příležitost a vyjet ze zajetých kolejí je velmi důležité.“