Portál občana GINIS nabízí také rezervaci času úředníka

2 min čtení

06.11.2020

Aplikace Reservatic je mobilní a webová služba, která umožňuje občanům online objednání termínu pro úkon úředníka. Rezervace je pak možno spravovat na jednom místě: v mobilním telefonu, tabletu nebo v počítači, a to kdykoliv a odkudkoliv. Občané jsou dopředu upozorňováni na blížící se termín rezervace, včetně upozornění na nutné doklady.

Výhody nalezneme i na straně úřadů. Těm systém poskytuje nový nástroj pro zlepšení občanské dostupnosti služeb úředníka. Omezuje jejich zbytečné zatěžování, nabízí okamžitý přehled o aktuálním stavu rezervací a rychle obsazuje volné nebo právě uvolněné termíny.

Přihlášení uživatelé GORDIC Portálu občana naleznou možnost objednat si čas úředníka v hlavním levém menu. Prostřednictvím odkazu se přenesou (stále pod svým účtem) do prostředí rezervačního systému. Po úspěšné rezervaci se potvrzený termín přenese do kalendáře občana na portálu. Oba systémy spolu komunikují online prostřednictvím webové služby. Při objednání do konce roku 2020 je pro zákazníky Gordicu rezervační systém Reservatic po první dva měsíce provozu zdarma.

Možnost rezervace času úředníka je jednou z mnoha nových funkcí a možností GORDIC Portálu občana. Ten nabízí řešení životních situací a realizací ePodání prostřednictvím atraktivních responzivních webových formulářů. Díky propojení se spisovou službou získá občana informaci o stavu vyřízení své záležitosti. Oblast poplatků umožňuje občanovi mít nejen přehled o svých závazcích, ale i je okamžitě uhradit buď prostřednictvím mobilní aplikace nebo kartou přes platební brány GP webpay a PayU.

Progresivní úřady mohou prostřednictvím portálu řešit dotační tituly nebo zapojit občany do přípravy participativního rozpočtu: díky autentizaci je přihlašování námětů i hlasování pro navržené projekty férovější a transparentnější.

Portál občana není izolovaný produkt. Vazba na spisovou službu GINIS a další komponenty systému je samozřejmostí. Díky otevřenému API se ale mohou na portál napojit i systémy třetích stran. Portál občana se stane skutečným centrem komunikace úřadu s občanem a v poskytování digitálních služeb. S očekávaným nástupem bankovní identity a tím významným zvýšením poptávky po digitálních službách veřejné zprávy je to určitě dobrá zpráva.